Marum leidt eerste nederlaag

Kollum 2

2e klasse B

1 februari 2020 12:00

Na een korte winterstop en een goede voorbereiding richting de tweede seizoenshelft mocht er deze zaterdag weer gevoetbald worden door de mannen van Marum 2. Directe concurrent Kollum kwam op bezoek, die met overtuigende overwinningen en 3 punten achter op Marum de winterstop in gingen. Er kon deze wedstrijd dus wel eens een belangrijke stap gedaan worden in de strijd om het kampioenschap.

De eerste helft was het vooral Marum die het spel maakte en domineerde. Kollum dat vooral de lange bal speelde wist de bal niet in bezit te houden door het scherpe verdedigen van de mannen van Sv Marum. Het verzorgde spel van Marum leverde in de eerste helft een paar hele grote kansen op waardoor het in de rust al minimaal 2-0 had moeten zijn. Echter werden deze kansen om zeep geholpen waardoor Kollum nog in leven was. Zo schoof onder andere Kino Elias in kansrijke positie de bal aan de verkeerde kant van de paal en hadden ook de gebroeders Van Der Molen het vizier niet op scherp staan na goed opgezette aanvallen van de thuisploeg. Dit zorgde ervoor dat de kleedkamers werden opgezocht met de brilstand nog op het scorebord.

In de tweede helft wist Marum niet meer het eigen spel van de eerste helft door te zetten. Er werden weinig kansen gecreëerd en Kollum begon steeds meer op de deur te kloppen bij de Marum defensie. 12 minuten voor tijd kreeg Kollum een corner waarbij de bal ongelukkig bleef liggen voor een van de spelers van , waardoor hij deze van dichtbij makkelijk in het doel kon werken. Na deze goal wist Marum het Kollum op wat kleine stuiptrekkingen na niet meer lastig te maken. Eindstand dus 0-1 in het voordeel van de Friese formatie.

Door deze nederlaag ziet het voorheen ongeslagen Marum zichzelf nu ingehaald worden door zowel Kollum als 't Fean en moet het nu eerst genoegen nemen met een derde plaats. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen HFC op het programma waar Marum de valse start van de tweede seizoenshelft gaat proberen goed te maken.

Hopelijk zien we u a.s. zaterdag in Hoogkerk!