Marum 2 wint en is koploper!

HFC '15 2

2e klasse B

2 november 2019 12:00

A. (Arjan) Haarsma

Na het teleurstellende gelijkspel tegen Zuidhorn stond dit weekend de wedstrijd tegen HFC ’15 2 op het programma. HFC ’15 had tot op heden nog niet veel punten verzameld, maar toch moest Marum op z’n hoede zijn. Vorig weekend wonnen de mannen uit Hoogkerk immers met 8-5 van één van onze concurrenten: VEV ‘67. Daarnaast was het flink puzzelen voor de trainer, want naast de bekende blessureen een vers blessuregeval (Haije) moest Marum het dit weekend ook stellen zonder vaste krachten Daniel en Martijn man.

Wegens een gebrek aan scorend vermogen zouden we het met noodgreep Blastoise in de spits gaan proberen. Dit nieuws sloeg uiteraard in als een bom, wat resulteerde in een slappe warming-up en een bragelslechte eerste vijfentwintig minutenvan de wedstrijd (Rabono, 2019). Marum had veel balbezit, maar het tempo lag te laag, het was slordig en positioneel stond het niet lekker. Er werden weinig kansen gecreëerd, want het eveneens slordige HFC ’15 kon hier maar weinig gebruik van maken. In het tweede deel van de eerste helft schakelde Marum een tandje bij en werd met name Rabonosteeds vaker vrij gespeeld aan de linkerkant van het veld. Na een ruim een half uur spelen kapte hij zijn directe tegenstander uit en krulde hij de bal keurig in de verre hoek: 1-0, tevens de ruststand.

Na de rust probeerde HFC ’15 iets anders druk te zetten enhad Marum even tijd nodig om zich daarop aan te passen. Gelukkig  kan het team in dit soort moeilijke periodes rekenen op de kopsterke Blastoise, die met zijn befaamde headbutt een corner van Rabono tot goal promoveerde, 2-0! Hierna kwam een sterk spelend Marum vrijwel niet meer in de problemen en creëerde het een aantal goede kansen. Met name de steekballen vanuit ons middenveld stichtten veel gevaarDiezelfde steekballen stonden dan ook aan de basis van de laatste twee goals. De 3-0 kwam van de voet van Diego Armando Blastoise, die ijzig kalm bleef in een één op één met de Hoogkerkerkeeper. De eindstand werd bepaald door Sillypants, die een goed optreden bekroonde met een mooie goal.

Tijdens de derde helft vernamen we dat de concurrentie punten had laten liggen en dat wij de nieuwe koploper zijn. Een mooie opsteker met het oog op de komende uitwedstrijden tegen PKC ’83 2 en VEV ’67 2, waarin tevens de eerste periodetitel kan worden behaald. Supporters zijn van harte welkom om mee te reizen en anders zijn er nog altijd onze befaamde wedstrijdverslagen om op de hoogte te blijven. Tot volgende week!