Marum maakt na rust het verschil

HFC '15 2

8 februari 2020 12:30

T (Tjalling) Sietzema

Zaterdagmiddag, 8 februari, de uitwedstrijd tegen HFC’15 uit Hoogkerk staat op het programma. Nadat vorige week de eerste nederlaag van het seizoen werd geleden, een mooie kans voor de heren om zich te herpakken tegen deze laagvlieger. Er werd met 15 man afgereisd naar Hoogkerk. Terug van weggeweest in de selectie; Jens van der Ploeg. De onstuimige rechtsback is teruggekeerd met een mooie bruine gloed, waar zelfs de Portugese feestleider Stomphorst jaloers op is. Ploeg mocht meteen de vlag hanteren en deed dit met ferve.

12:30 wordt er afgetrapt en al na een minuut spelen ligt de bal al in het netje van de Hoogkerker goalie. Na een vlotte aanval legt Edwin Elshof de bal terug op Martijn Kuiper die de bal in de kruising ramt. Na deze vlotte voorsprong dachten de heertjes van sv Marum een gemakkelijke middag tegemoet te gaan en de overige 89 minuten op 50% uit te kunnen spelen. Er lukte weinig meer en tot overmaat van ramp verdween een verdwaalde voorzet achter keeper Snip Rick; 1-1. De irritaties beginnen wat op te lopen en zo pakt Martijn Berends nog een oerdomme gele kaart voor commentaar op de leiding. Met een gelijke stand gaan we rusten.

In de rust wordt het matige spel geëvalueerd en spreekt trainer Winus nog een paar bemoedigende woorden. Nadat iedereen zijn bakkie thee op had gingen we met frisse moed de tweede helft in. Marum gaat voortvarend van start en voert meteen de druk op. Dit resulteerde na 10 minuten in een penalty wegens een handsbal van een Hoogkerker. Een uitgelezen kans voor Daniël om zijn ploeg op voorsprong te schieten. Waar hij normaal gesproken een zekerheidje is vanaf 11 meter, faalt hij dit keer door de bal niet goed genoeg naar de hoek te sturen. Een paar minuten later lijkt een Hoogkerker weer hands te maken in de 16 meter, echter ontgaat dit iedereen in het veld. De stafleden van de sv zien dit wel en merken op dat men van appelleren niet zwanger wordt.

Vijf minuten later grijpt de Marumer trainer in en wisselt. Martijn Berends die vrijdagavond nog uitblonk op de vrouwenbingo in de Wilp, was binnen de krijtlijnen helaas minder in vorm en wordt terecht gewisseld. Zijn wissel is het startschot voor het betere spel van de Marumers. Met Joeri Beerenburg in het veld is de ploeg doelgerichter en worden er meteen kansen gecreëerd. In de 60e minuut haalt Joeri Beerenburg de achterlijn en legt af op de mee opgestoomde Daniël, die Tjallerd Sillypants bij de tweede paal weet te vinden. Uiteraard mist de blonde adonis niet en zo komt Marum eindelijk op voorsprong. In het laatste half uur gaat Marum los en scoort er driftig op los. Joeri Beerenburg maakt nog even een hattrick op zijn dooie gemakje en kan met een goed gevoel weer zijn wintersport vakantie hervatten. Daniël bepaalt uiteindelijk de eindstand op 1-6 door de herkansing vanaf 11 meter, dit keer wel te benutten.

Met een goed gevoel lopen de mannen richting de kleedkamer om daar te genieten van een goudgele rakker van de 30 jarige middenvelder Edwin vd Molen. De komende 2 weken hebben de heren geen competitieverplichtingen. Op 29 februari wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd tegen het altijd stugge Grijpskerk.