Marumnello vindt in de grasmat vandaag de grootste tegenstander bij sv Marum-Rijperkerk

Rijperkerk 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse B

27 februari 2016 14:30

Benjamins, A.J.

Marumnello gromt hoor ik iemand roepen, gromt van de kou dan alhoewel ik heb geleerd dat grommen lichte sneeuw is, hele fijne sneeuw. Er worden toch weer een aantal senioren wedstrijden gespeeld en dat spreekt ons natuurlijk aan.

Marum 2 van sponsor de Kruisweg  kruist de degens vandaag tegen Wykels Hallum een degelijke tegenstander. Coach John van der Ploeg was afwezig vandaag omdat zijn Sarah in de gloria was en niet zomaar in de gloria want 50 lentes is niet gering. Dat John er niet was was verrassend want hij is er immers altijd maar dit was een uitzondering, niet verwacht dat zeker maar dat komt omdat we denken dat Sita heeft geknoied met haar paspoort! Er wordt beweerd dat ze veel jonger is zie je ook zegt onze meest ervaren en verreweg oudste maat. Gelukkig weer beter en dat is te  merken want de praatjes zijn weer bij hem. Omringd door plm.6  vrouwlijke fans kraait hij weer victorie als een haan in een nieuw kippenhok. Ik hoor naast me meer een haan op een kerktoren waar lang luudn en gien volk reality is! Marum 2 staat vanmiddag o.l.v onze kersverse voorzitter Simon Neef die de klappen van de zweep natuurlijk als geen ander kent binnen onze club. De klappen van het trainer en coach zijn dan in dit geval. Simon was trainer van Veenhuizen tot Trynwaldster Boys en een aantal clubs daar tussenin. Meer dan 30 jaar op het veld staan is niet niks waarvan een aantal bij de sv Marum. Altijd zat er een mooie curve in die omhoog liep naar meerdere kampioenschappen.

Vanmiddag is Wykels aan de beurt en niet te weinig want de einduitslag mag er zijn met de 5-2 winst voor Marum 2. Simon is wel realistisch, het was niet erg hoogstaand zegt Simon maar daar was ook heel erg de grasmat debet aan.

Toch vergaren we met de 6 wedstrijden vandaag 12 punten en dat is een mooi resultaat. Team van de dag wordt vandaag als kadootje voor Sita,we wensen haar nog vele jaren in gezondheid met haar John, Marum 2, dat dus met 5-2 wint en mooie goals produceert.

We pakken even een warme versnapering alvorens we voor de finale van de dag gaan met Marum1 tegen Rijperkerk 1 van trainer Douwe Zondervan voor Marum geen onbekende trainer.

Niels Brakels van de F2 is pupil van de week vandaag.Niels soleert over het niet makkelijk bespeelbare veld maar scoort fraai.Scheidsrechter is vandaag dhr.Benjamins uit Emmen die best aardig floot maar een nare aktie miste wat zijn totaalcijfer niet positief beinvloed.

Poll en Pranger van Marum 1 knallen uit de startblokken en uit een voorzet van Tom Boezerooy scoort basisspits (Marc Oldewarris was met vakantie!) Rob Groefsema de 1-0. We gaan ervoor staan in een als die er is aangenaam zonnetje,lekker want als die weg is ist koud.

Tom Boezerooy,laat hem lekker ballen en zijn  plekkie zoeken horen we naast ons , is op dreef vandaag want na een aktie waarin hij 2 keer de kluts wint scoort hij netjes en beheerst de 2-0. We zeggen dit gaat hem worden vandaag. Dan zakt het toch mede dank zij het matig bespeelbare veld een beetje in. Rijperkerk scoort maar de grens zegt buitenspel, de bank van Rijperkerk is ineens helemaal wakker. We konden het niet zien maar de reaktie was nogal heftig!!

We gaan de roulette checken en even anti kou tanken met een fijne colombia of een verdovend gerstenatje in de aangename kantine die weer gezellig bevolkt wordt.

Na de thee beginnen we met een praatkaart voor Rob Groefsema, Rob zet dit om in een aktie en bekroon die met een doelpunt. De kick zul je merken is veel groter dan zo'n gele verkeerde rakker. Martijn Kuiper dribbelt vanuit zijn favo zone naar de linker kant van het veld en geeft een lekkere bal voor op....3-0....Tom Boezerooy. Mooie goal met een gave assist van Martijn die hoor ik om me heen moet niet op links buiten maar in de as  spelen. Kan me erin vinden want alle wedstrijden die hij op links buiten speelt loopt hij zo het lijkt er wat verloren bij en dat is jammer voor zijn rendement. Het herhaalt zich nog een keer en Boez maakt ook de 4-0 en Rijperkerk is geweest kun je stellen. Noël Kailola gaat voor Tjibbe Bakker en Derk Veenstra was al een tijdje binnen de lijnen voor de geblesseerde Daniël Laturiuw die eind eerste helft uit de wedstrijd werd geschopt door de nr. 9 van Rijperkerk. Dit was de scheidsrechter ontgaan waar donkerrood was op zijn plaats geweest. Jurn Wagenaar komt voor Rob Groefsema, Marum speelt het uit en krijgt door niet coachen nog een , pingel tegen die wordt benut door Rijperkerk.Toch stond de verdediging weer goed vandaag o.l.v Erwin Niezemuller (en niet zijn broer Patrick ook een goeie voetballer hoor!) wat weer drive geeft voor de volgende wedstrijden. Er werd weinig weggegeven vandaag en dat is mooi om te zien zijn we eens.

Resume mogen we stellen dat het koud was vandaag, dat keeper Homan werderom een prima pot keepte, Tom Boezerooy man off the match werd door de hattrick  en de driepunter voor P en P en hun mannen meer dan verdiend was.

Volgende week gaan we naar LEO in Leens waar we wederom voor een driepunter moeten gaan want de derde periode komt eraan!

Zaterdag a.s Marum 1 tegen LEO aanvang 14.30 uur.

Marum 2 tegen Be Quick Dokkum aanvang 12.30 uur.

U hoort weer van mij,

Was getekend,