Marum lijkt aansluiting te verliezen.

Appingedam 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

15 oktober 2016 14:30

Westerloo, T

Marum - Appingedam

Appingedam was deze dag de tegenstander van Marum. Verblijvend in de krochten van Zaterdag 3-c moest het toch mogelijk zijn om tegen de "Damsters" thuis weer eens drie punten te kunnen scoren. Dit bleek echter teveel gevraagd te zijn, tegen een goed voetballend team, zeker in de eerste helft, werd een punt gepakt. Appingedam is typisch zo'n ploeg die gewoon te laag op de ranglijst staat.

In een miezerig regentje begon de wedstrijd en bleek Appingedam zeker niet de mindere te zijn, sterker, met name het eerste kwartier bleek zij de bovenliggende ploeg.  De keeper van Appingedam wist zich gaande de wedstrijd te onderscheiden met enkele gedurfde en fatastische reddingen en ook enkele spelers, dit seizoen overkomend van het ter ziele gegane Godlinze, namen het voortouw en bonden de strijd volop aan. Marum wist zich langzaam onder de druk van de Oostgroningers uit te voetballen en kwamen er een paar keer gevaarlijk uit. Dit resulteerde in de 35ste minuut in een strafschop voor Marum. Daan Assink, anders altijd koel en betrouwbaar vanaf de 11 meter, wist de bal niet in het doel te krijgen en nadat Tom Boezerooy nog een grote kans mis schoot was het Danny de Vries die vlak voor de rust de bezoekers, na een ingestuurde corner, op 0 - 1 wist te brengen. Een vervelend moment om op achterstand te komen. De Marum-verdediging zag er bij dit tegendoelpunt niet goed uit en de supporters zagen het zwerk alweer drijven.

Na de rust werd de wedstrijd weer energiek opgepakt en, net als vorige week, had Marum op voorsprong moeten komen. Er waren weer een aantal doelrijpe kansen te noteren, maar de scherpte in de spits ontbreekt. Een echte "killer" wordt met node gemist voorin. In de 64ste minuut valt dan toch de gelijkmaker. Uitblinker Marthijn Kuipers weet de bal uitstekend achter de keeper te schieten en zo heeft Marum nog een klein half uur om de schade goed te maken. De trainer van Marum tracht door enkele wissels het tij te keren, echter dit resulteert niet in het gewenste resultaat. Dat Marthijn Kuipers hierbij gewisseld werd viel niet bij iedereen in goede aarde. "Opmerkelijk dat je de beste man van het veld gaat wisselen", bromde een oud eerste-elftal speler. Je weet echter nooit wat een trainer wil bereiken met een bepaalde wissel en wat de achterliggende gedachte is. Feit was wel dat Marum niet wist door te drukken en geen kans meer kreeg. Gelukkig voor de Westerkwartierders raakte Appingedamspeler Danny de Vries vlak voor tijd de paal, anders was de middag geheel in mineur geeindigd.

Volgende week geen competitie maar bekerverplichtingen en wel uit tegen Waskemeer. We rekenen weer op veel supporters die de geelhemden gaan steunen.

Er zijn nog kaarten………………..

Arend van der Meulen