De Piraten van kader Verweij en Vos winnaar na mooi gevecht!

Marum JO19-1

GAVC JO19-1

8 oktober 2016 10:30

Op Sportpark de Holten zijn bouwstellingen bijna verdwenen en verrijst er een prachtig mooi kunstgrasveld wat binnenkort in gebruik zal worden genomen. Een enorm compliment aan al de clubliefhebbers die veel tijd en energie hebben gestoken in de totstandkoming hiervan, veel zweet en calorieën zijn vervlogen de afgelopen maanden. FANTASTICH betrokkenen een ander woord schiet me zo snel niet te binnen,de club mag trots op jullie zijn mooier nog dat is ze zeker.

Er is ook gevoetbald vandaag natuurlijk en wel door de A1 wat tegenwoordig JO 19-1 heet weer een spinsel van de aaalmachtige KNVB, de voorspelling is dat het volgend seizoen weer gewoon A, B, C etc zal zijn, maar we redden ons er prima mee natuurlijk.

Heb deze week een beetje van binnenuit de voorbereiding en de wedstrijd van de A1 tegen GAVC mee kunnen maken vandaar dat ik de inkt deze keer gewillig uit de pen laat vloeien om er een verslagje van te maken. De voorbereiding is structureel voorzien van een aantal standaard elementen maar deze keer een bijzonder element kun je stellen.

Vrijdagnacht voor de wedstrijd, A1 staat eerste en de tegenstander tweede, is het Mega Piratenfestijn wat meegenomen wordt als misschien wel extra tegenstander! Psycholoog P.I.N.T Heineken is geraadpleegd voor advies wat zoals achteraf is gebleken zo ongeveer twee slokken op een borrel heeft gescheeld! De trainingen mankeerde niks aan want er wordt door de vriendenploeg regelmatig goed en fanatiek getraind. Ingrediënt is de gezonde concurrentie binnen de groep want er zijn meer dan elf capabele basisspelers in deze selectie waar heel veel rek in zit seizoen ook nog eens.

10.30 uur aftrap tussen twee teams die de energie tanks tot de hasses toe vol hebben hoor ik om heen roepen. Er wordt ook niet afgetast maar meteen volle bak gestreden en waar mogelijk op de aanval gespeeld. De eerste kans is ook voor de mannen van Verweij en Vos maar de verdedigers van GAVC zijn regelmatig kuitenbijtertjes die je met gemak twee of drie keer tegenkomt als aanvaller. Marum is duidelijk de bovenliggende partij maar GAVC komt toch regelmatig geniepig uit de verdedigende stellingen en probeert Marum pijn te doen. Veel strijd wordt er geleverd door beide teams wat het voetbal op zich niet altijd ten goede komt misschien maar voetbal is ook wel eens veel strijd. Marum pakt halverwege de eerste helft een vrije bal mee die door de regelmatig bijna niet te stuiten Ewart Ottema netjes langs de muur wordt geschoten. Het schot wordt onderweg als een dronken bal door Tom van Kammen van koers gewijzigd wat de keeper van GAVC genoeg op het verkeerde gezet en de 1-0 ligt in het netje. Marum blijft de betere ploeg en dan met name als het om concentratie wedstrijd beheersing gaat. GAVC kan de frustratie regelmatig moeilijk beteugelen wat vooral ten koste van het voetbal in hun ploeg gaat. Wat me het meest opvalt in deze is dat ze regelmatig elkaar lopen te mopperen wat bij Marum het tegenovergestelde is ondanks dat A1 ook voetballend gezien niet zijn beste wedstrijd speelt.

We gaan even requipereren in de gezellige in het nieuwe jasje gestoken kantine met een bakkie. Mooie foto's van helden van weleer sieren de muren boven vaak het warme timmerwerk wat er is gepleegd rondom.

De tweede helft vervolgt de weg van de eerste helft mag je wel stellen, Marum heeft het meeste balbezit en deelt de lakens toch wel uit. De wedstrijd is af en toe een beetje grimmig omdat er op het scherpst van de snede wordt gespeeld maar het blijft binnen de perken met lekker manlijk voetbal. Marum maakt aan het eind van de wedstrijd de 2-0, een hoge voorzet wordt door de keeper van GAVC niet goed beoordeeld en glipt door zijn vingers en valt binnen bij de tweede paal. Mooie voorzet van aanjager en zeer nuttige maatjes coach in dit elftal Rogier van der Ploeg die verder weer een karrevracht aan werk verzet deze pot. Verder wil ik toch even revelatie dit seizoen in de A1, Vincent ten Have, links back, noemen. Vincent mag je een voorbeeld noemen hoe je voetbalweg kan lopen bij onze mooie club. Vincent speelde regelmatig in het tweede team van zijn jaargang, dus C2, B2 en dan toch naar de A1! Mooi voorbeeld van waar een wil is is een weg. Hij speelde een perfecte pot vandaag zoals eigenlijk iedere week, voorbeelden voor je zijn misschien wel Bart Jan Niebuur en Frank Terpstra die dezelfde weg zijn gegaan en Marum 1 hebben gehaald met basisplaatsen. Aan de andere kant Sander Braam ook een prima pot gespeeld met zeer degelijk verdedigingswerk. Marum A1
wint, 6 gespeeld 18 punten, de trein loopt lekker nu houden zo. Grootste winst haalt Marum A1 uit de team spirit want die is uitstekend. De coaching onderling is altijd positief van toon en in de geest van te verbeteren dit in tegenstelling tot de tegenstander van vandaag die zichzelf uit de wedstrijd praat.

Een mooie driepunter van de Piraten van Verweij en Vos kun je stellen. Heb begrepen dat ze samen met de eerder genoemde psycholoog er eentje op hebben gedronken maar dat het bij een uitzondering moet blijven en geen regel moet worden om als Piraten te spelen.

Een liefhebber.