Marum 4, kan het wel tegen de jeugd!

Helpman 3

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse D

17 september 2016 14:30

Nico Kort

Alvorens ik begin met de wedstrijd van vandaag mijn oprechte excuses naar de lezers voor het ontbreken van het verslag van onze seizoens opening. Ik ben u voor mijn gevoel een uitleg verschuldigd.

Allereerst mijn teleurstelling omtrent deze opening. Met 5-2 op je flikker krijgen is nooit leuk maar de manier waarop wij stonden te voetballen zou je pijn aan de ogen doen. Hoe leuk de bekerwedstrijden ook waren tegen, met alle respect, 6e klassers. Zo niet leuk was de wedstrijd tegen Fc Leo. Een takkeneind rijden dat ten eerste maar dan ook weer terug moeten met een lege tas is niet tof!

Daarnaast weten ingewijden dat drukte omtrent  “de mooiste dag van je leven” mij noopten keuzes te maken. Dat betrof in dit geval de keuzes voor mijzelf. Ik hoop dat u mij dit kunt vergeven. Met het onderstaande verslag hoop ik een en ander weer goed te maken.

Alvorens ik begin was er slecht nieuws omtrent onze leider Erik Vijfschaft die vandaag niet aanwezig kon zijn wegens familieomstandigheden. Sterkte voor jullie de komende tijd! Voetbal is dan even niet zo belangrijk. We zien je volgende week graag weer terug.

We schakelen nu naar het goede nieuws. Punt 1, een complete selectie met overtal. Komt bijna nooit voor maar vandaag was het zover. 15 man sterk tegen het jonge Helpman. Punt 2; Mark was geblesseerd! 3. We hebben nu een echte keeper op de goal en iemand die de gemiddelde leeftijd eindelijk naar beneden haalt, Menno Snip! Punt 4. Hoop dat ik niemand vergeet, 3 nieuwe teamleden; Arnoud (niet goed voor de gemiddelde leeftijd), Ewoud (wel goed voor de gemiddelde leeftijd en dus Menno (eveneens goed voor de gemiddelde leeftijd).

Allereerst maar eens naar de opstelling.

Menno

Jorn                         Arnoud                                 Floris                Bert

Anco                       Aalt                                        Arnold              Ewoud

Erwin                 Jacco

Wissels ; Auke, Marius, Afram, Martijn

Met scheidsrechter Nico Kort mochten we vandaag de zeperd tegen Fc Leo proberen goed te maken. En dat ging wonderwel behoorlijk soepel. Het centrale tandem of familiekoppel Boekema/Brouwer liep gesmeerd. Brouwer in de verdedigende zin en Boekema in aanvallende zin. Marum combineerde ook naar hartenlust en Helpman stond erbij en keek ernaar. Een genot om naar te kijken kan ik u melden.

Dit koppel zou ik laten staan voor de rest van de competitie. Maar om dan maar je beide aanvallers dan maar op de bank te zetten en daar een middenvelder en verdediger neer te zetten klinkt wat raar.

Enfin, de winnende coach heeft toch altijd gelijk? Dat bleek, een heerlijke combinatie over onze gehele linkerflank werd afgemaakt met een heerlijke Beckham voorzet van de voet van Erwin, onze assistkoning van vorig seizoen. Met de boomlange Strik in de punt die panklaar teruglegde met het hoofd op Arnold. Laatstgenoemde volleerde vol op de pantoffel naar de 2e paal en de 1-0 was een feit na een minuut of 20. Een fijne aanval, zeker gezien het verzorgde spel.

Marum was heer en meester en stuurde Helpman van het kastje naar de muur. 10 minuten later resulteerde dat in de 2-0. Dit keer wederom Erwin Bandringa met een swingende voorzet vanuit een vrije trap die op waarde werd geschat door de mee opgekomen Floris. Een zetel, daar zaten we in. Helpman kwam er slechts sporadisch uit maar was zeer slordig in de afwerking.

Rust! Floris en Arnold mochten douchen wegens verplichtingen elders. Alle wissels mochten nu ook hun opwachting maken. Het aanvalskoppel Ebony en Ivory werden weer in ere hersteld.

Maar dat aanvalskoppel kwam in het eerste half uur van de 2e helft bijna niet aan bod. Helpman had besloten om uit een ander vaatje te gaan tappen. En dat vaatje bevatte een flinke dosis energie. Dusdanig dat het na 10 minuten ook een doelpunt opleverde. Menno had al verschillende malen handelend op moeten treden maar dit keer was het te machtig. 2-1 met een niet te stoppen schot. Met name de linksvoor was voor ons moeilijk af te stoppen. Keer op keer vloog hij door onze verdediging. Na een minuut of 30 het seintje van achteruit om Hattu voor het blok Elias/Brouwer te posteren en zodanig het middenveld te versterken. Dit had enigszins effect doordat de balans nu beter was. Er was nu geen sprake meer van een overtal van de boys uit Helpman. Wederom goed gezien van onze staf!

Door het warme weer en een de uitblijvende gelijkmaker verloren de gasten langzaam maar zeker het geloof in een goede afloop. Tel daarbij op dat er af en toe een mannelijk “keekkie” werd uitgedeeld en je kunt de uitslag al voorspellen. Marum kwam er zelfs nog aan toe om op de helft van de tegenstander te bivakkeren en zelfs nog mogelijkheden te creëren voor het doel van Helpman.

Neemt niet weg dat het “korte” fluitje na 90 minuten van de scheidsrechter ons als muziek in de oren klonk. De eerste punten zijn binnen. Heerlijk!

De Zwarte Parel

MVP  : Aalt Brouwer, goed tot zijn recht komend als verdedigend middenvelder.

Missing link?????

Scoreverloop :

20’ 1-0 Arnold Boekema (Jacco Strik)

30’ 2-0 Floris Appelo (Erwin Bandringa)

55’ 2-1 Helpman 3

Statistieken na 2 gespeelde wedstrijden :

Torschützenkönig :
1. Arnold Boekema 1x (+1, Helpman 3)
2. Floris Appelo 1x (+1, Helpman 3)
3. Auke van der Vlugt 1x (+1, Fc Leo)
4. Martijn Smid 1x (+1, Fc Leo)

Assistkönig :

1. Erwin Bandringa  2x (+2, Fc Leo en Helpman 3)
  2. Jacco Strik 1x (+1, Helpman 3)
  3. Auke van der Vlugt 1x (+1, Fc Leo)

Eigengoalkönig :

Nog geen gegevens beschikbaar, laten we dat ook zo houden!