Marum 4, bestreden met eigen middelen!

Kootstertille SC 2

Mannen zaterdag, 4, 4e klasse D

17 december 2016 11:00

Opstelling Marum 4

Op verzoek van Kootstertille speelden we vandaag om elf uur in Kootstertille. Dit vanwege feestperikelen van onze gastheren van vandaag. Feestjes werken we graag aan mee ook al zijn we niet uitgenodigd. Nou ja, wel om te voetballen uiteraard.

Met Kootstertille hadden we de degens nog niet gekruist vanwege ons bekeravontuur dat eindigde op de stranden van Delfzijl. Laat dat nou net onze laatste wedstrijd zijn geweest. Ik reken het u even voor, dat is dus ongeveer 4 weken niet voetballen.

Door allerlei afzeggingen van onze tegenstanders hadden we dus al een aardig tijdje niet kunnen ballen. Overigens een keer van onze zijde, zo eerlijk moet ik wel zijn maar dat kwam door die kerel die nu weer naar Spanje is vertrokken.

Enfin we hadden er weer zin in om het jaar te verlaten met een dikke vette overwinning. Gezien de stand ook wel nodig want we staan inmiddels 7e met drie punten minders als Kootstertille. Een zes punten duel! Onze zwaar bevochten overwinning op bijna het hele eerste elftal van Drogeham overigens, is nietig verklaard. Drogeham heeft zich terug getrokken.

Met een oude bekende op de fluit die twee jaar geleden zijn voetbalschoenen was vergeten konden we met grauw maar niet koud weer starten aan deze meting der giganten.

Eerste kwartier was duidelijk voor ons, lekker de bal rond laten gaan en de uitvallen van Kootstertille neutraliseren. Nog geen kansen voor beide ploegen tot dusver. Echter, ik schrijf de 19e minuut, een messcherpe counter met de snelle voorwaartsen van Kootstertille. Eèn kans, èèn goal en we krijgen de deksel op de neus. Met mijn vlag in de hand zie ik hangende kopjes, wordt het weer zo’n middag?

Zo’n middag werd het inderdaad, althans daar had het alle schijn van na nog geen drie minuten later. Wederom een counter, notabene vanuit een hoekschop van ons en we staan “gewoon” met 2-0 achter. De rest van de tweede helft eenzelfde beeld maar we konden de counters dit keer steeds achterhalen. Wat meer zorgen baarde was dat we de eerste helft geen enkele kans hadden afgedwongen.

Rust en er werd lustig geanalyseerd op ons eigen optreden. Een aantal wisselingen waren nodig en werden ook toegepast.

Tweede helft waren we vol goede moed om een en ander recht te trekken. Bam, weer zo’n deksel op onze knar, 3-0 en zo ook de 4-0 en de 5-0. Vijf deksels op identieke wijze. Een ezel stoot zich niet twee aan hetzelfde toch? Nou deze ezels dus gewoon 5 keer!!!!!

Ik weet het, ik weet het. Dat is een kort verslag? Meestal kan ik het niet eens opbrengen om na een verliespartij dezelfde dag nog de pen in de hand te nemen. Dit keer wil ik er snel vanaf zijn zodat ik het kan vergeten. Ik ken mezelf dus dat wordt de hele nacht woelen.

Wellicht is het beter om te relativeren en te zeggen dat we vandaag met onze eigen middelen zijn verslagen. We dachten vandaag na vijf minuten, dit doen we wel even! We zijn in slaap gesukkeld en domweg in de val getrapt die we zelf zo vaak hanteren bij een betere tegenstander. In de kont hangen, de bus voor het doel en al die clichés had Kootstertille vandaag voor ons paraat. Ik heb het gevoel dat als er een Airbus voor het doel had gestaan we hem nog steeds niet hadden ontdekt.

Een lange winterstop voor Marum 4 maar aha, we kunnen al heel snel revanche nemen op Kootstertille. Volgend jaar openen we op 11 februari het nieuwe jaar met een uitwedstrijd tegen Helpman. Op 18 februari komt Kootstertille bij ons op bezoek en ik kan je wel vertellen dat dat een hele andere wedstrijd zal worden!!!

De Zwarte Parel wenst jullie namens Marum 4 alvast een fijne Kerst en een hele goede jaarwisseling. Op naar 2017!!!!!

De Zwarte Parel

MVP  : Verlies, geen MVP

Statistieken na 8 gespeelde wedstrijden :

Torschützenkönig :

1. Erwin Bandringa 3x
  2. Auke van der Vlugt 3x
  3. Martijn Smid 2x
  4. Hans Wils 1x
  5. Jacco Strik 1x
  6. Sander Rozema
  7. Marius Hattu 1x
  8. Arnold Boekema 1x
  9. Floris Appelo 1x

Assistkönig :

1. Erwin Bandringa  5x
  2. Ewoud van der Schaaf 1x
  3. Arnold Boekema 1x
  4. Bert Stouwie 1x
  5. Afram Elias 1x
  6. Jacco Strik 1x
  7. Auke van der Vlugt 1x

Eigengoalkönig :

Nog geen gegevens beschikbaar, laten we dat ook zo houden!