Dames S.V. Marum winnen van Muntendam, eindstand 5 - 2.

Marum VR1

Muntendam VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse H

4 november 2017 12:30

Hoe gaat het met onze Dames? Na een succesvol seizoen met slechts 1 nederlaag en het bereiken van de bekerfinale was er sprake van een succesvol seizoen met de uiteindelijke bekroning van promotie naar de derde klasse. Het team werd bij aanvang van het seizoen geteisterd door blessure's(langdurig),  klaplongen en zwangerschappen.

Dit heeft tot gevolg dat er regelmatig speelsters van het meisjesteam moeten worden ingepast en dat er geen sprake meer kan zijn van ingesleten autmatismen, waaran het team vorig seizoen veelvuldig van wist te profiteren. Een voordeel is dat de invalsters al vroeg aan het tempo en spel in een hogere klasse kunnen wennen. "Elk voordeel heb ze nadeel", heb ik ooit eens gehoord. Marum vatte deze middag de koe gelijk bij de horens en na 5 minuten was het 1 - 0 door een doelpunt van Ilse van der Meulen, vervolgens wist de tegenstander door middel van een vrije trap op fraaie wijze de gelijkmaker tegen de touwen te jagen. Uit het Verre Oosten inmiddels weer teruggekeerd op het oude nest, Fabienne Kailola die fraai voor de 2 - 1 ruststand zorgde.

Gelijk na de rust ging Marum door en als snel viel de 3 -1 door Yvonne Veenstra, gevolgd door een treffer van Ilse van der Meulen 4 - 1. Hiermee was de wedstrijd gespreeld. Na de 4 -2, wist Yvonne Veenstra voor de eindstand van 5 - 2 te zorgen. Een nuttige overwinning die er misschien voor kan zorgen dat het team kan aansluiten bij de kopgroep en in dat geval niet naar beneden hoeft te kijken. Een prima prestatie van de AukeDoornboschgirls die zichzelf terugvinden op een vijfde plaats. Wie had dat durven dromen na zoveel tegenslag.

Volgende wedstrijd: 11  november, Marum - Lycurgus, aanvang 12.30 uur.

Arend van der Meulen