Wedstrijdbeoordeling SvMarum 3 – Klitsefretters 2

Assist: Hans Wils
Assist: Hans Wils

14 oktober 2017 14:30

Tja u leest het goed Klitsefretters 2 nu denkt wat is dat voor club? Hoe stel ik dat in in google maps als ik daar zou moeten spelen ? Gelukkig hadden wij dat probleem niet want de Klitsefretters kwamen bij ons op bezoek en de weg naar de kantine lukt meestal nog wel de weg terug is voor sommigen wel eens wat moeilijker.

Maar natuurlijk heet de club geen Klitsefretters maar V en V’68 aangezien de meesten ook niet weten waar die club de thuiswedstrijden speelt heb ik het maar even voor u gegoogeld het is Garyp. Als je dan op wikipedia verder kijkt staat daar aangeven dat klitsefretters een benaming van de bewoners van het dorp is die weing uitvoeren. Nou van dat laatste klopte niets want onze tegenstander was nadrukkelijk aanwezig en vanaf de zijlijn leek het er meer op dat SVM3 de bijnaam van de tegenstanders overnam.

De aanloop naar de wedstrijd. Woensdag voor de wedstrijd waren er nog personele problemen bij het kader want er stonden  in teamers maar liefst 17 beschikbare toppers op aanwezig voor de zaterdag.

Maar na een pittig traningsavondje en de vrijdagavond 7x7 competitie was dat inmiddels opgelost. Afram, Mark , Arnoud  spierblessures en  Marius  een manke poot..maar dan had je toch wel een verslag kunnen schrijven. Upgrade van Menno naar svmarum 2  luxe probleem opgelost.

Gelukkig was Hansihansi er wel en kon Afram alsnog wel een helftje.

De wedstrijd

Helaas was de auteur niet snel genoeg bij het veld om de 0-1 te kunnen bekijken maar gezien het spelbeeld was dat geen groot gemis. Ik dacht dat het piratenfestival als iets langer geleden was dan gisteravond. Ons spel oogde niet snel en slim zoals het afwezige publiek van ons gewend is te zien.

Na wat personele omzettingen kwam het dan toch weer goed. Een corner van Hans werd klassiek ingekopt door Auke. 1-1 Rust.

Het spel golfde wat heen en weer maar Marum leek nu toch wel wat meer controle te hebben over het spel. Uit een vloeiende aanval waarbij de buitenspelval onschadelijk werd gemaakt maakte Auke de 2-1 wederom op aangeven van hans de kansen op een vergroting van de voorsprong waren legio maar zowel Auke, Jacco en Hans lukte het niet om de genade klap uit te delen. Bandi entertainde het publiek nog wat met een serietje panna’s. Vooral de rugwaardse panna of nutmeg kreeg een hogescore van 8.2

Uit een rommelige aanval met flink wat “geklitst” maakte VenV de 2-2 maar Anco hield fier zijn stokje overeind als vlaggenist en attendeerde de man in zwart dat er sprake was van een handbal bij de aanname. De scheids keurde de goal af geheel in lijn met de overtreding. Om duidelijk te maken dat de scheid een rechtvaardig spelbegeleider was deed het dit 5 minuten later ook bij een handsbal van Auke waar een goal uit voorkom dus op dit punt stond het gelijk. Marum bleef doordrukken om de overwinnen nog duidelijke uit te laten komen en we kunnen constateren dat Hans ook voor Harkema had kunnen spelen want er werden nogal wat kansen niet benut. Voor wie niet weet wat een Harkemaatje is Klik hier.

Zoals de al oude voetbal-wetten het al beschreven gebeurde in een spaarzame tegenaanval wisten de Klitsefretters te profiteren en maakten er 2-2 van. Spoedig daarna floot de goed fluitende scheids af en konden we enigszins teleurgesteld de kleedkamer opzoeken. Het goede nieuws is dat na 2 verliespartijen we vandaag ons eerste puntje pakten. De machine is op stoom dus de komende weken beginnen we onze opmars naar boven.

The Legend Shirtshustler

MVP  : Niet aangeduid door de dienstdoende verslaggever.

Scoreverloop :

Statistieken na 3 gespeelde wedstrijd :

Torschützenkönig :

1. Auke van der Vlucht (+2) 2x
  2. Hans Wils 2x
  3. Marius Hattu 1x

Assistkönig :

1. Hans Wils (+2) 2x
  2. Gert Heuker 1x
  3. Anco Smid 1x

Schwalbeköning  met penalty als gevolg:

1.  Marius Hattu 1x

MVP  Ranking :

1. 1. Hans Wils 1x
  2. 2. Martijn Smid  1x

Eigengoalkönig :

Nog geen gegevens beschikbaar, laten we dat ook zo houden!