Marum 3, nog even wachten!

De Sweach 2

Marius Hattu (kopbal)
Assist: Anco Smid
... (intikker)
... (scrimmage)
...

7 oktober 2017 13:00

Na de vorige wedstrijd van 2 weken geleden hadden we vorige week een sabbatical in verband met de vele vrijwilligers en lopers die ons team ter ondersteuning van dit evenement had afgevaardigd.

Vandaag onze tweede wedstrijd van het seizoen na het verlies van 4-2 tegen Kootstertille 2 tegen De Sweach 2, een ploeg die ons nog niet zo lang geleden een zeker lijkend kampioenschap heeft gekost.

Met een 14 tal mannen traden we aan nabij de bosrand in het mooie Beetsterzwaag, helaas op kunstgras. Dat dan weer wel! De Sweach had zijn eerste twee wedstrijden soeverein gewonnen en nog geen tegendoelpunt hoeven incasseren. Dat waren ze vandaag ook niet van plan. Wij uiteraard eveneens niet, temeer omdat wij nog met legen handen staan.

Om 13.00 uur werd er afgetrapt in een vieze miezerregen waarbij moet worden aangetekend dat de temperatuur enigszins meeviel als je in het veld stond tenminste. De Sweach maakte zijn intenties vanaf het begin duidelijk en zocht vanaf minuut 1 de aanval. De tactische switch die ons kader ons had aangereikt in de kleedkamer werkte echter goed. Er was het eerste kwartier geen doorkomen aan bij ons. Keerzijde was dat we nog niet vooruit hoefden te kijken. Dat is ook niet zo gek met pas onze tweede wedstrijd. Het is nog een beetje zoeken onderling na zo’n lange zomerstop. Daarnaast was het kunstgras ook niet in ons voordeel. Bij een van onze spaarzame uitbraken werd er na goed doorzetten van Arnold Boekema op rechts aan de noodrem getrokken met een vrije trap in ons voordeel. 7 meter voor de achterlijn en zo’n 5 meter naar rechts ten opzichte van de 16 meter lijn.

Met een messcherpe Anco achter de bal wist deze op de 5 meter lijn het grote hoofd van Marius Hattu te vinden die net op tijd wakker was en de bal behoorlijk hard voor zijn doen langs de keeper kopte. 1 kans, 1 goal met de 0-1 stand als gevolg.

Onverdiend gezien ons spel dat zich voornamelijk op eigen helft afspeelde. Het combineren ging ons op zich goed af, het rond laten gaan van de bal ook wel maar de pressing naar voren ontbreekt nog een beetje.

Er werd met 0-1 gerust maar daar moet ik bij zeggen dat vanaf de 0-1 Martijn ons meerdere malen van dienst is geweest in de goal. Ik heb zeker 1 bal op de paal en 1 op de lat gezien. Dat was de geluksfactor of die hele vette engel op de lat die Martijn had meegebracht. Meer aandacht schenk ik liever aan de reddingen die Martijn verrichte. 1 op 1, onschadelijk gemaakt! Meerdere schoten, onschadelijk gemaakt. Een zeker lijkend rollertje, onschadelijk gemaakt met een katachtige reflex. Opgeteld zeker 4 dikke mogelijkheden! Chapeau Martijn!

Enfin, na een bitter kopje thee mochten we weer met de nodige wissels aantreden. Vrij direct na het fluitsignaal van de dienstdoende arbiter was er een mogelijkheid na een iets te harde pass van Hans Wils op Marius. Het zal het snelle kunstgras zijn geweest of de niet al te snelle Hattu die daardoor de bal niet op tijd kon bereiken op de uitgekomen keeper.

De niet opgewarmde Mark Pomper kon er helaas na 10 minuten weer af met een hamstring blessure. Dat deed ons geen goed want na een vermeende handsbal bij de directe tegenstander van Gert Heuker kon De Sweach wel afwerken en stonden we weer gelijk. Met als voorafje een raar akkefietje met  Pistolen Paultje van De Sweach en Arnoud Guitoneau in ons rechtsback gebied was de opmaat voor een gele kaart van Pistolen Paultje. Wel nadat hij de 2-1 had gemaakt uit een rare scrimmage. De gele kaart had ie te danken aan een gestrekt been op diezelfde Arnoud. Het was wel bekend dat deze Pistolen Paul een abonnement heeft op “geel”. Dat was trouwens ook al voorspeld door ondergetekende. Desalniettemin moesten we nog in achtervolging voor de gelijkmaker. Zelfs een serie van 6 corners kon niet leiden tot een kans. Een vermeende schwalbe op de 16 meter lijn van Auke en een te zachte vrije trap van Marius konden de tegenstander niet breken. Ook nog een goede doorbraak van Hans Wils kon niet in een doelpunt worden uitgedrukt. In plaats van zelf voor zijn kans te gaan wilde hij de meegelopen Marius bedienen maar de bal werd door de verdedigers van De Sweach tot corner gepromoveerd. Door de druk van onze kant kwam De Sweach er niet meer zo vaak uit. Helaas was ons opportunistische spel niet genoeg om nog een punt mee naar huis te kunnen nemen en is de tas met punten nog altijd leeg.

Volgende week eindelijk thuis tegen V en V’68 2 die 1 hebben gewonnen en een hebben verloren. De week erna Blue Boys die ook nog puntloos zijn. We zullen weer bloedscherp moeten zijn om de trein aan het rollen te krijgen! Ik zie wel mogelijkheden de komende weken!

De Zwarte Parel

MVP  : Martijn Smid; gelegenheidskeeper en met verve! Meerdere malen een sta in de weg met katachtige reflexen.

Scoreverloop :

20’ 0-1 Marius Hattu (Anco Smid)

55’ 1-1 De Sweach

75’ 2-1 De Sweach

Statistieken na 2 gespeelde wedstrijd :

Torschützenkönig :
1. Hans Wils 2x
2. Marius Hattu (+1) 1x

Assistkönig :
1. Gert Heuker 1x
2. Anco Smid (+1) 1x

Schwalbeköning  met penalty als gevolg:

1.  Marius Hattu 1x

MVP  Ranking :
1. Hans Wils 1x
2. Martijn Smid  (+1) 1x

Eigengoalkönig :
Nog geen gegevens beschikbaar, laten we dat ook zo houden!