Teamindelingen jeugd seizoen 2023 – 2024

12 juni 2023 12:15

Welkom bij SV Marum - Waar spelplezier, opleiding en prestatie samenkomen!

Bij SV Marum geloven we dat de jeugd de toekomst heeft. We streven ernaar om een juist evenwicht te vinden tussen prestatiedrang en recreatiebehoefte, waarbij we alle leden de kans willen geven om op hun eigen niveau te voetballen.

In het komende seizoen zullen veel spelers mogelijk hun vertrouwde omgeving achterlaten en nieuwe vriendschappen kunnen sluiten. Het is een ideale gelegenheid om nieuwe vrienden en vriendinnen te maken! Hoewel sommige spelers teleurgesteld kunnen zijn als ze niet bij een bepaald team worden ingedeeld, leert de ervaring ons dat deze teleurstelling snel verdwijnt. De spelers voelen zich al snel thuis in hun nieuwe team.

De afgelopen maanden hebben de technische commissie jeugd en trainers intensief
samengewerkt om tot een (concept) teamindeling te komen. Een indelingscommissie heeft alle teams geobserveerd tijdens trainingen en wedstrijden. Indien nodig is er aanvullende informatie ingewonnen bij de trainers/leiders van de betreffende categorie.

Bij de indeling hanteren we als uitgangspunt dat er bij de gehele jeugdafdeling, met
uitzondering van de kabouters, O7, O8 en O9, geselecteerd wordt. Er kan echter een
uitzondering worden gemaakt als dit de balans in een team verstoort. Op individueel niveau kan een speler daarom toch in een hoger of lager team worden geplaatst.

Voor de O7 en O8, waar de instroom van nieuwe leden vaak het grootst is voor aanvang van de competitie, is er nog geen definitieve indeling gemaakt. In de onderbouw tot en met O12 is het seizoen opgesplitst in 4 fasen, 2 in het najaar en 2 in het voorjaar. De indeling kan per fase veranderen, waardoor er mogelijk een herindeling plaatsvindt. Herindeling is een optie.

Bij de meisjescategorieën hebben we komend seizoen teams in de leeftijdsgroepen MO13, MO17 en MO20. Vanwege de aantallen in de verschillende leeftijdsgroepen is het niet mogelijk gebleken om in de tussenliggende categorieën te spelen. We moedigen meisjes echter aan om zich aan te sluiten, en er zijn ook mogelijkheden om 9x9 te spelen.

Bij alle selectieteams (O13-1, O15-1, O17-1 en O19-1) is het streven naar een grotere
selectie. Voor JO13 en JO15 hebben we al een groot selectieteam. Wekelijks zullen enkele
spelers worden aangewezen om met het 2e team mee te spelen.

Het maken van een goede teamindeling is elk jaar een uitdaging. Naast het rekening
houden met voetbaltechnische en sociale aspecten om tot een evenwichtige indeling te
komen, waarbij trainers en leiders een belangrijke rol spelen, zijn er soms creatieve
oplossingen nodig vanwege de aantallen per leeftijdscategorie.

Mocht er onverhoopt iemand ontbreken in de indeling, neem dan direct contact op per email met de jeugdcommissie: [email protected]. Bezwaren tegen de indeling kunnen tot 17 juni per e-mail worden ingediend bij dezelfde jeugdcommissie.

Met sportieve groet,
Namens de technische commissie en de jeugdcommissieIndeling_2023-2024_12juni_def_Pagina_2.jpg
Indeling_2023-2024_12juni_def_Pagina_3.jpg