“Het kwartje valt steeds net de verkeerde kant op”

2 oktober 2023 11:00

Afgelopen zaterdagmorgen speelde Marum JO13-1 alweer de 5e wedstrijd op groot veld en dit keer was de tegenstander een club uit de stad Coendersborg JO13-1.

JO13-1-01.jpg

Het team van trainers/coaches Niels Pepping en Jesper van der Veen wacht nog steeds op hun eerste overwinning. Nadat het team vorige week al ongelukkig in Zuidhorn verloor (4-2) waren er een paar zaken wel duidelijk geworden. Zodra Marum als team/collectief de strijd aan gaat, zie je gelijk dat Marum de tegenstander een gehele helft onder druk kan zetten. Dit was dan ook het uitgangspunt voor deze wedstrijd.

JO13-1-02.jpg

Om precies 9 uur floot scheidrechter Pieter Kok dan ook voor het begin van de wedstrijd.

JO13-1-03.jpg

In het begin ging de wedstrijd mooi gelijk op, beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. Marum kwam als eerste een keer goed door. Fabian gaf vanaf het middenveld een mooie steekpass op Rivano die met zijn snelheid net niet de bal goed onder controle kon krijgen. Voor Coenderborg was dit ook een signaal om de spits van Marum extra te dekken. Hier door kwam Marum steeds niet verder dan de 16 van tegenstander. Na 20 minuten was er dan via de linkerkant een snelle aanval van Coendersborg. Deze snelle linkermiddenvelder, die door Gideon het lange tijd enorm lastig werd gemaakt, gaf de bal voor en deze werd dan ook binnengetikt. Tot aan de rust ging het spel dan verder gelijk opgaand.

JO13-1-04.jpg

In de 2e helft kwam er een ander Marum uit de kleedkamer. Meer getergd, feller in de duels en als team op zoek naar de zo enorm verdiende gelijkmaker. De zat er ook lange tijd aan te komen.  Net als vorige week tegen Zuidhorn was de 2e helft voor Marum, alleen wil het doelpunt maar niet vallen. In de 50e minuut kreeg Coendersborg na een knullige aangeschoten handsbal een vrije trap. Deze werd fraai ingeschoten.  0-2. Marum probeerde daarna nog van alles. Door de enorme strijdlust bleven ze als team doorgaan. Maar helaas bleef het bij 0-2.

JO13-1-05.jpg

Komende zaterdagmorgen wacht de volgende tegenstander. Thuis om 9 uur tegen Winsum JO13-1. Een nieuwe kans om er een winstpartij van te maken.

JO13-1-06.jpg