SV Marum 11-1 ontmoet in één weekend Heerenveen en Fc Groningen

11 november 2023 10:30

Zaterdag 4-11 SV Marum 11-1 – v.v. Heerenveen 11-5

Op zaterdag 4 november mocht onze 11-1 aantreden tegen v.v. Heerenveen 11-5. Dit talententeam van Heerenveen bestaat uit veel spelers van SC Heerenveen 10-1. Hier oefenden wij de week ervoor tegen en waren in die wedstrijd met name onder de indruk van het hoge tempo. Dit resulteerde in een verdiende overwinning van onze tegenstander.

Aan de groep werd vooraf gevraagd wat we deze keer anders gingen doen. Gelukkig kwamen de jongens met goede suggesties. Daarnaast stond deze week vanuit het thema Samenspel het snel verplaatsen van de bal van de ene kant naar de andere kant centraal. Al het hele jaar kunnen spelers bij trainer Andy punten verdienen in allerlei soorten opdrachten. Niet enkel op voetbaltechnisch vlak, maar vaak op gedrag en hoe je rol is binnen het team. Afgelopen week oefenden de jongens met Andy en op donderdag met Eppie goed in het verplaatsen van de bal bij balbezit. Dit was ook goed terug te zien in de eerste helft. Snel werd hierdoor de vrije ruimtes gevonden en speelden we makkelijk de bal rond. Deze zaterdag werd duidelijk geen kopie van vorige week. Dit resulteerde na een eerste helft in 5-2 voorsprong. Ook na de rust kwamen we nog tot 6-2. Heerenveen bleef alles geven, terwijl Marum duels niet meer won en veel spelers meer uit de positie begonnen te lopen. Dit gebeurt vaker bij een voorsprong. Het zelf maken van een doelpunt is dan belangrijk. Begrijpelijk, maar een ploeg als Heerenveen neemt dan het initiatief over. Zo kwamen zij alsmaar dichterbij en werd het 6-5. De scheids floot af voor een time-out. De 2e helft duurde uiteindelijk voor ons te lang en in het laatste gedeelte van de 2e helft ging Heerenveen ons voorbij, einduitslag 6-9. Zij bleven tot aan het laatste fluitsignaal alles geven. Toch weer een goede les voor ons met een erg goede 1e helft.

1104MarumJO11-101.jpg

Zondag 5-11 Sedoc JO10 – SV Marum 11-1

Zondag 5 november speelde de JO11-1 een oefenwedstrijd tegen Sedoc O10 dat met talenten van Fc Groningen een  mooi team hadden gemaakt. Dat bleek ook wel, want onze spelers kregen geen grip op de wedstrijd en liepen constant achter de feiten aan. Dat resulteerde in meerdere doelpunten voor de jongens van Sedoc. Om via de opbouw met keeper onder de druk uit te kunnen voetballen moesten ze op zoek naar een oplossing. De jongens hebben met elkaar in de rust een plan bedacht hoe het anders te doen in de 2e helft. Doelstelling was om drie doelpunten te maken. Ruststand was 8-0 voor de spelers uit Groningen en omstreken. Je zag de 2e helft het plan wat ze wilden proberen, wat echt vaak lukte en hierdoor wisten de jongens tot 4 keer scoren te komen. Eindstand 13-4 waarbij wel weer stappen zijn gemaakt in ontwikkeling.  De 2e helft was de stand in feite 5-4. We zijn ook echt bezig om samen tot oplossingen te komen. De trainingen bestaan ook om te leren waar we tijdens de wedstrijden die dingen dan oefenen en dan mag het ook fout gaan. Ons motto is ook: blijven proberen en leren is beter dan opgeven.

1104MarumJO11-102.jpg