KNVB viert 130 jaar voetbal: Shirtje ruilen met SV Marum ?

14 oktober 2019 18:30

In het seizoen 2019/’20 viert de KNVB dat het georganiseerde amateurvoetbal 130 jaar bestaat. Om het bijzondere jubileum te vieren brengen ze dit seizoen een ode aan het amateurshirt.

Om het 130-jarig jubileum te vieren, heeft de KNVB een uniek voetbalshirt ontwikkeld waarvan elke vereniging in Nederland één exemplaar krijgt. Het patroon op het shirt bestaat uit een samenspel van vormen en vlakverdelingen die ook zijn terug te vinden op de shirts van alle Nederlandse amateurverenigingen.

Shirtje ruilen

In de traditie van het alom bekende ritueel ‘shirtje ruilen’ komt de KNVB in de komende maanden niet alleen naar alle amateurclubs toe om het shirt uit te reiken, maar ook om een shirt van de vereniging zelf te ontvangen. Het uiteindelijke doel? Zorgen dat alle shirts uit het Nederlandse amateurvoetbal een ereplaats krijgen op de KNVB Campus in Zeist, het centrale punt van voetballend Nederland.

Zaterdag 12 oktober j.l. heeft de officiële ruil plaats gevonden door Alied Schuiringa namens de KNVB en Simon Neef namens SV Marum.

Klik hier voor het bijbehorende filmpje