4 Toppers verlaten de bestuurstafel bij de club.

18 oktober 2019 21:30

Het is 16 oktober,ledenvergadering bij de sv Marum, een vergadering waar de mutatie aan de bestuurstafel de boventoon voert.Maar liefst 4 kartrekkers treden af en vooralsnog niet de minsten. Alle 4 mensen met een sv Marum hart is mijn mening maar eigenlijk is dat nog te weinig als je naar het gewicht hiervan binnen de club kijkt.

Misschien zijn er mensen nu die denken zo zo.... maar als al lang ingezetene van deze prachtige club weet ik hoeveel tijd en energie er in de club door deze mensen is gestoken in de afgelopen bestuursperiode. Maar ook al daarvoor en straks ook weer hierna.

Simon Neef is onze voorzitter geweest de afgelopen 4 jaar. Als je Boer bent in hart en nieren en de voetbalclub vandaag laat prevaleren boven het Boeren protest zegt alleen dat al veel over de (voetbalmens)mens Simon Neef. Hij is weten we allemaal doordringt met voetbal in meerdere opzichten. Waar de voorkeur ligt is eigenlijk niet te zeggen want ook op en langs het veld is de drive nog lang niet verdwenen. In de afgelopen 4 jaar is besturen in combinatie, Marum naar de tweede klasse brengen, trainen van de A1 en het derde en meer gediplomeerde jeugdtrainers laten instromen. Met de locatie van de nieuwe school in de weer zijn wat veel vergaderen heeft betekend. Simon blijft lid van de TC en dat is mooi voor de club.

Dan neemt onze lieve Ronja de Boer afscheid als secretaresse en taakbeheerster officials na 2 jaar, een taak die ze als perfectioniste met hart en ziel heeft vervuld.Het bestand glimt en blinkt van begin tot einde.Ronja, positief, is altijd in voor even een luisterend oor genietend van de ambiance bij de club. Haar stem als omroepster zal in de combi met haar wederhelft die iedere wedstrijd geluid en muziekman is over Marumnello blijven klinken.

Na 10 jaar houdt Arnoud Guittenau als jeugdvoorzitter het ook voor gezien. Een jeugdafdeling die onder voorzitterschap van Arnoud gigantisch is gegroeid wat weer in heeft gehouden vele uurtjes extra vergaderen. Veel gesprekjes binnen de club in nagenoeg alle geledingen wat regelmatig vakmanschap heeft vereist maar het is je prima afgegaan. Ik denk dat je van je van je vorige club een mooi fundament hebt meegekregen. Ook jij blijft verbonden met o.a de organisatie als manager ontwikkeling kontrakten en speler en supporter natuurlijk.

Ten slotte treedt onze Joze Neef, juist dochter van, na 5 jaar af als eerste dame binnen het bestuur af. Joze nam de honneurs waar voor de dames en G Team binnen onze club. Als je over groei van een geleding praat binnen de club zit je met Joze heel goed denk ik. Beetje DNA van vader is dan mooi meegenomen natuurlijk maar ik zeg chapo voor deze jonge toen nog onervaren Dame. Organisatie van het team waar ze in speelt pakt ze er even bij, regelt de eerste actieve week van het seizoen nagenoeg voor alle te spelen wedstrijden even een scheidsrechter b.v. Gelukkig gaat ze door in de TC voor de dames en het G team en natuurlijk zelf spelen want ze is nog steeds een jonge deern.

Bestuurstafel verlaters met heel veel respect en dankbaarheid nemen we
(deels) afscheid want gelukkig gaan jullie in een andere hoedanigheid weer door. Maar het zal voelbaar zijn dat jullie niet meer aanschuiven. Ervaring, routine, kennis ga zo maar even door is smeerolie voor de club. Maar gelukkig staan er ook een aantal nieuwe sv Marum coryfeën in de startblokken om de kar verder te trekken.

Voorzitter wordt vanaf nu Ralph Buiter.
Secretaris Andries van der Veen.
Jeugdzaken Jacco Strik.
Penningmeester loopt al even Floris Appelo.

De aftredende mensen worden nog even in de welverdiende bloemen gezet, Simon, Ronja, Arnoud en Joze BEDANKT namens heel sv Marum.

Ralph, Andries, Jacco en Floris namens sv Marum veel succes de komende tijd.