Einde voor VR30+

19 oktober 2019 16:45

Vanwege de steigende progressie van SV Marum VR30+ heeft de club besloten om de voetbalmoeders per direct uit de KNVB competitie te halen. Na de wedstrijden van afgelopen vrijdag, waarbij het resultaat nog dubieus is op het moment van schrijven, hebben ze dit in goed overleg besloten.

De club vreest dat de dames op de transfermarkt komen, vanwege de successen en de scouts die aanwezig waren tijdens de trainingen en wedstrijden. Ook zijn omliggende dorpen uit op de VR30+ talenten van SV Marum.

De club stelt voor om de voetbalmoeders te laten overwintering op het Spaanse party eiland Ibiza. Daar zullen ze enkele fysieke uitdagingen aangaan, waaronder een Krav Manga cursus en bootcamps. Hiermee hopen ze de dames voor te bereiden op alle verleidelijke aanbiedingen die ze te wachten staat wanneer deze vooruitgang zich voortzet. Na het trainingskamp op Ibiza zullen de meiden pas in voorjaar van 2020 haar skills weer tentoonstellen.

De trainer voelde zich geroepen om deze competitie af te sluiten: “Wanneer jullie kijken naar het aantal punten dat we hebben gehaald, zou je denken dat het helemaal niks voorstelde. Maar het tegendeel is waar!!! Elke ronde gaan jullie vooruit, conditie gaat vooruit, baltechniek gaat langzaam maar zeker iets vooruit. Team spirit bijna perfect en de 3de ronde winnen we standaard. Nog veel te leren de komende tijd! Maar wanneer we de toekomst met deze groep meiden en haar enthousiasme tegemoet gaan, dan zullen we zeker weten resultaat boeken. Ik vind het ontzettend vervelend dat ik met deze ploeg naar Ibiza te moeten... maar het is helaas niet is anders. Proost!”