Marum JO15-2 - Kollum JO15-3

4 november 2019 18:45

Vandaag 2 november een prachtige dag om te voetballen op de velden in Marum. Voor ons de JO 15-2 was het kunstgras vrijgehouden en met de buien die er waren geweest waren we blij met deze ondergrond. Alhoewel niet alle ploegen evenveel wedstrijden hebben gespeeld in onze competitie waren we gebrand om te winnen. Met winst konden we bovenaan de ranglijst te komen.

Het werd al snel duidelijk dat we met onze snelle en behendige voorhoede Jaron Snip, Fabian Reitsma en Randel Woning het de tegenstander heel lastig konden maken. Toch duurde het tot de 15e minuut voordat we met een goed schot van Randel op 1-0 kwamen. Onze verdedigers Ivar Willems, Ryan Tolsma, Frank van der Vaart en Marik Dijk hadden niet veel te doen. Juist doordat ze weinig te doen hadden was het even schrikken toen er toch een hard schot van Kollum richting het doel ging. Onze interim keeper Youri van Ederen kon hem nog wel tegenhouden maar moest toestaan dat de bal weer het veld in stuiterde. Omdat alleen Kollum daar rekening mee hield was het voor hun eenvoudig om te scoren en zo moesten we toch onverwacht met 1-1 de rust in.

Om de boel wakker te schudden hebben we gelukkig de mogelijkheden om te wisselen Ruben Postma kwam in de verdediging en met het nieuwe middenveld bestaande uit Michel Varwijk, Gerhard Hulshoff en Sven Pepping kregen we de wedstrijd volledig in handen. Het was het wachten op meer goals van ons. Ook de keeper was gewisseld want zonder vaste keeper komt iedereen een keer op het doel en met Youri voorin en Jaron als keeper waren we volledig klaar om het doel van Kollum te bestormen. We hadden veel kansen nodig maar uiteindelijk kwamen we met goals van Fabian en Randel op een meer comfortabele voorsprong en konden we de jongens inbrengen die vanwege blessures geen hele wedstrijd konden spelen. Sem van der Veen en Boris Zivak kwamen er zo in. Het werd uiteindelijk 4-1 door een fantastische lob van Fabian.

Fayas Yadegari was de enige die van de fysiotherapeut de hele wedstrijd niet mocht spelen maar we maakten dankbaar gebruik van zijn spelinzicht. Als assistent-coach had hij nog wat goede tips en aanwijzingen.

En ja hoor, na de winst en nadat alle uitslagen in onze competitie zijn ingevoerd staan we nu fantastisch bovenaan in onze competitie. Nu goed trainen en ons best blijven doen om dit de rest van de competitie vast te houden.

Coaches Gert Tolsma. en Siebrand Hulshoff