Eerste Halloween weekend SV Marum een feit

4 november 2019 19:15

Afgelopen zaterdag 2 november was het eerste Halloween weekend van SV Marum voor de jeugd, georganiseerd door de Jeugd Activiteiten Commissie.

Klik hier voor het beeldverslag

Voor de jongste jeugd (kabouters t/m JO8) was de kantine in Halloween sferen gebracht en omgebouwd tot disco met o.a. een rookkanon en discolampen. In prachtige Halloween outfits kwamen de ongeveer 20 kinderen naar de disco. Met de ouders gezellig aan de bar, maakten de kinderen de dansvloer onveilig. Met tussendoor wat ranja en chips hebben de jongsten van de club zich prima vermaakt.

De middelste jeugd (JO9 t/m JO/MO 13) in totaal 81, moest zich in groepjes melden bij de sporthal. Hier werden ze ontvangen door een verhaal verteller. Dit spannende verhaal over o.a. een spook zonder benen, en eentje zonder hoofd, veroorzaakte bij sommige kinderen al de nodige spanning en tranen, en was de start van een spannende tocht rondom de velden van SV Marum.

Ze werden op pad gestuurd om de weg naar buiten te vinden door een donkere sporthal, waarbij ze direct het eerste spook al achter hun aan kregen.
Eenmaal buiten hadden diverse spelers van de oudere jeugd plaats genomen op de route om als spook de kinderen en hun begeleider(s) angstige momenten te bezorgen.
Bij terugkomst mochten de kinderen bijkomen in de disco van de angstige momenten en werden ook deze kinderen voorzien van ranja en chips door de vrijwilligers in hun prachtige halloween outfits achter de bar.

Ondertussen was ook een start gemaakt met het droppen van de oudste jeugd (JO/MO 15/17). De 68 jeugdleden die deelnamen aan de dropping werd in groepjes van 4 tot 6, in geblindeerde busjes van sponsor Linker en zonder telefoon (wat voor sommigen heel moeilijk was) weggebracht naar het Nanningabos. Waar sommigen van deze groep zich eerst hadden vermaakt met de kinderen van de middelste jeugd de stuipen op het lijf te jagen, kwamen ze nu zelf diverse spoken tegen op hun route. Door de donkere bossen, en soms met de enkels tot in de modder moesten ze zich een weg terug weten te banjeren via het Coendersbos naar het eindpunt Coendersborg. Hier stonden de busjes van Linker ze weer op te wachten om ze terug te brengen naar de kantine. Bij terugkomst in de kantine konden ze nog even gezellig na zitten onder het genot van een consumptie en een bittergarnituur.

De Jeugd Activiteiten Commissie kijkt terug op een zeer geslaagd eerste Halloweenweekend met een hele mooie opkomst, wat na verluid zeker een vervolg krijgt.

Langs deze weg willen wij alle deelnemers danken voor hun komst en ook nogmaals al onze vrijwilligers voor hun medewerking. Zonder hun hadden we deze avond niet kunnen organiseren voor de jeugd van SV Marum.
Hopelijk allemaal tot volgend jaar.