SV Marum JO15-1, team met twee missies dit jaar.

20 november 2019 12:00

Zoals ieder team heeft ook de JO15-1 een missie als het gaat om het voetbalgedeelte:

Plezier hebben en tegelijkertijd als standaardteam ook zo veel mogelijk vooruitgang boeken als team en als individuele speler. Ingedeeld in de Hoofdklasse wisten we vooraf dat we een zwaar seizoen tegemoet zouden gaan: veel eerstejaars weliswaar met ervaring in de Hoofdklasse, maar wetend dat deze leeftijdsklasse veel verschil in fysiek heeft, ben je gewoon in het nadeel ten opzichte van verenigingen die meer selectiemogelijkheden hebben, ofwel veelal tweedejaars kunnen opstellen.
De balans opmakend na acht wedstrijden te hebben gespeeld, kunnen we concluderen dat het eigenlijk best goed gaat: vier gewonnen, een gelijk en drie verloren. Onder de bezielende leiding van trainer ErikPeter van der Veen staat er nu een groep die veel meer als eenheid opereert dan bij aanvang van het seizoen. Samen met de leiders Emile Hilgenga en Johan Mulder is hier veel aandacht aan besteed. Mooi voorbeeld hiervan was de overwinning op FeanStars, een team dat het fysieke niet schuwt, maar juist op karakter en werklust werd afgetroefd met een 3-1 overwinning als gevolg.

Uit de titel kun je afleiden dat er nog een missie moet zijn:

Deze bestaat uit deelname met Pinksteren 2020 aan een toernooi in Mannheim. Het deelnemen aan een buitenlands toernooi vraagt veel organisatie en ook een behoorlijke bijdrage van de ouders. Om dit bedrag zo laag mogelijk te krijgen, zijn de jongens al volop bezig met een aantal acties als daar zijn de verkoop van emmers (Wiebe Swieringa bedankt voor de donatie van deze emmers!) en binnenkort de verkoop van suikerbroden (bakker Jilke Marinus bedankt voor de medewerking!). Ook hierin komt het aan op samenwerken en als team opereren, slechts dan kun je komen tot een goed resultaat. Heel mooi is het dan ook om te zien dat dit steeds meer vorm krijgt, waaraan iedereen zijn steentje bijdraagt. Toewerken naar een prachtig weekend volgend voorjaar is dus, naast het sportieve gedeelte, een hele mooie uitdaging voor de jongens, kader en ouders dit seizoen.

Namens de SV Marum JO15-1,
ErikPeter van der Veen