Team van de week

24 november 2019 14:30

Met groot genoegen wil ik graag een fantastische meidengroep aan u voorstellen!! De MO-17 van SV Marum.

Kim v/d Bosch: Onze keepster, de Onana van ons elftal. Spectaculaire reddingen zijn geen uitzondering.
Lyke Zandberg: Onze laatste vrouw, supersnel! Staat altijd op de goede plek, opgeven komt nooit in haar op!
Vera Reitsma: Onze voorstopster. Wat een fantastische mandekker! Alle tegenstanders staan te trillen op hun benen.
Rixt van Kammen: Onze fantastische links back. Staat altijd haar mannetje en opgeven is nooit een optie voor haar!
Claudia Postma: Onze super rechts back. Keihard maar fair. Met een flinke dosis schotkracht gaan alle ballen met een streep naar voren.
Mirthe v/d Veen: Onze centrale middenveldster. Met een fenomenaal schot in de benen en heeft een goed overzicht.
Mijke van Kammen: Onze aanvallende middenveldster en spits ineen. Tevens onze captain. Ook voor de doelpunten ben je bij haar aan het juiste adres.
Sannah Dijk: Onze top links half. De rust haar zelve, met altijd super goede acties voorwaarts!
Anna Benedictus: Onze super snelle links half. Een gedreven meid die altijd haar mannetje staat!
Ilse Bouwma: Onze onbetwiste links voor. Wat een snelheid en een goaltje scoren kan ze als geen ander!
Robyn Frankes: Onze rechts voor. Steekpasses aan de lopende band, ook haar tegenspeelster uitspelen is ze niet vies van.
Amarens Louwsma: Onze nieuwe aanwinst in het team die overal inzetbaar is. Een nuttige duizendpoot.
Jolien Houtman: Ze is de kleinste en de oudste van het team. Van rechtsback tot rechts voor, ze kan het allemaal. Razendsnel, tegenstanders worden er gek van.
Miranda Walda: Rechtshalf, Rechtsvoor, spits, niets is haar te gek. Ook pikt ze haar goaltjes mee.
Rionne Verbunt: Van onze links back tot rechts half. Ze kan het allemaal! Overal staat ze haar mannetje!
Minke Bijzitter: Een fantastische linksback. Staat altijd haar mannetje. Wat je tegen haar zegt voert ze 200% uit!

Tot zover het voorstellen van de dames!

We zijn net over de helft van onze competitie. 6 gespeeld en 18 punten behaald. Ja lezers, u leest het goed 18 punten!!  Waar de ene wedstrijd werd gewonnen op wilskracht en absolute winnaars mentaliteit, werd de andere wedstrijd gewonnen door Barcelona achtig voetbal. Nu begint het toch wat te kriebelen....het zou toch niet?? Kunnen we iets speciaals behalen?? Ik wil het niet uitspreken, nog 5 finales te gaan! De eerst van de 5 is Lycurgus.

De dames hadden al een paar  weken stil gestaan, omdat de tegenstanders hadden afgezegd. Maar vandaag stond Lycurgus op het programma. Alle meiden hadden er enorm veel zin in. Met gespannen koppies trokken we ten strijde. Met windkracht 8 in de rug waren de meiden de eerste helft ‘heer en meester’. Wat resulteerde in een 1-5 voorsprong. Appeltje eitje, zou je denken. De tweede helft uitspelen, score wat vergroten....dat was de opdracht.

Maar de tweede helft had Lycurgus wind mee, met als gevolg... lange ballen naar voren schieten en kijken waar het schip strand. Dat deden ze uitstekend, met als gevolg er binnen 20 minuten 2 tegengoals geïncasseerd moesten worden. En in de laatste 5 minuten de 4-5 ook nog binnen werd geschoten. Maar de dames van Marum rechtte hun rug en zette elkaar op scherp en speelde de wedstrijd uit en een 5-4 overwinning is een feit. 3 punten in de tas mee naar Marum en op naar de tweede finale.

Maar eerst heerlijk weekend vieren en stiekem een klein beetje dromen over wat er nog behaald kan worden. Maar omdat nu al uit te spreken is nog veel te vroeg.

Wordt vervolgd....
Groeten de trotse leiders Peter en Doeke