Sv Marum 1 presenteert zich wederom fenomenaal op het fantastische Gala in Leek.

13 januari 2020 19:15

Het geweldige Gala is voor de 34ste keer gespeeld in Sportcentrum de Schelp In Leek met Marum als een van de smaakmakers.

Wat was het weer een prachtig feest in meerdere opzichten vooral door aanjager Marum 1. Ik heb ze zoals alle voorgaande jaren weer zien spelen. Ook als voorgaande jaren moesten we ook dit jaar weer even op gang komen. We lezen het vaak af aan het nivo van het spel wat onze jongens op de sporthalvloer leggen.

De meningen zijn wel eens verdeeld hierover maar daar kijk ik doorheen want het polariseert om het zo maar te noemen. Neem b.v Zevenhuizen een vijfde klasser die een aantal 1ste en 2de klassers toch min of meer van de mat speelt. Hoe kan dat dan zul je denken welnu er wordt nog steeds meer en meer zaalvoetbal gespeeld in competitie verband. Het spelletje wordt steeds beter uitgevoerd door diverse spelers of zelfs teams. M.a.w de makkie’s worden minder wat misschien een beetje ten koste gaat van het galerie play element.

Wat hier tegenover staat is dat er steeds meer hele spannende potjes gespeeld worden en dan vooral in het voortraject van De Gala avond. Marum is een tegenstander van formaat voor menig team op het Gala. Een mooie verdienste voor spelers en kader want als je niet goed speelt zal dit ook niet aan de orde zijn. We, en dat zijn er heel veel, hebben weer enorm genoten van, ik ga ze even noemen. Johan Bouma, Martijn Kuiper, Daniël Laturiuw, Jurn Wagenaar, Rick Buma, Jasper Siepelinga, Tom Boezerooy, Marc Oldewarris, Jordy Swieringa en vooral Noël Kailola. Noël we hopen voor iedereen maar vooral van jou dat je nog lang blijft spelen op het Gala.

Op persoonlijke titel zeg ik dit even dat ik het toch jammer vind dat het complete veldkader schittert door afwezigheid.....punt. Bewezen is dat een speler op het veld beter wordt als die ook in de zaal voetbalt dus stimuleren is mijn mening.

Het kader wat er wel is geweest verdient een enorm compliment met m.n Simon Neef,wat een clubman. Hij zorgt voor een vervanger die zijn koeien melkt en is zelf de coach op het Gala. Ralph Oosterhoff onze verzorger, Leider Daan Assink en Emiel Hut.
Ook de niet spelende spelers waren er regelmatig en natuurlijk onze FANTASTISCHE suppotersschare inclusief bestuur. Allemaal bedankt voor de geweldige support de avonden dat onze jongens speelden.

Hoe we erop staan als club bleek toen we de finale moesten spelen tegen het plaatselijke VEV 67. Marum werd n.l ontvangen met een enorm applaus door nagenoeg de gehele zaal. Dat we uiteindelijk de finale verliezen met 3-1 was zuur maar als vereniging ben je naar mijn bescheiden mening de grote winnaar. Kader en spelers nogmaals bedankt voor de prachtige avonden op naar de 35ste editie van dit ieder jaar perfect georganiseerde evenement.

De Reporter.