ONR wint Powerplustools G-voetbal toernooi

2 februari 2020 16:00

Op zaterdag 1 februari j.l. vond het eerste Powerplustools G-zaalvoetbal toernooi plaats in sporthal de Holten in Marum, waar Henk de Jong, trainer van Cambuur de prijsuitreiking verzorgde.

Klik hier voor alle foto's

Deelnemers waren de G-voetbalteams van ONR, Zuidhorn en 2 teams van sv Marum. Om 11 uur werd er afgetrapt door sv Marum G-1 en ONR. Na een spannende strijd eindigde deze wedstrijd in 2-2. De 2e wedstrijd ging tussen Marum G-2 en Zuidhorn. Ook deze wedstrijd eindigde in 2 -2. Dat betekende dat alle ploegen zeer aan elkaar gewaagd waren en we een spannend toernooi tegemoet konden zien.

De derde wedstrijd werd een onderonsje tussen de beide teams van sv Marum. Waar de jongens en de meiden normaal met elkaar spelen en trainen, moesten ze nu tegen elkaar. Een beetje onwennig, maar beide teams wilden niet van elkaar verliezen. En zo eindigde de onderlinge en sportieve strijd onbeslist in 3 -3.

Nu was het de beurt aan onze beide gast teams, ONR tegen Zuidhorn. In deze wedstrijd was ONR duidelijk de bovenliggende partij en versloeg Zuidhorn met 4 – 0. Hierdoor nam ONR de leiding in het toernooi.

De wedstrijd tussen Marum G1 en Zuidhorn werd een hele spannende, met kansen over en weer. Door 1 doelpunt werd Marum nipt winnaar, mede omdat de keeper van Marum vlak voor tijd nog een fantastische redding had.

In de laatste wedstrijd had Marum G2 een overwinning nodig op ONR om nog toernooi winnaar te kunnen worden. Maar ook in deze wedstrijd trok ONR aan het langste eind na het laatste fluitsignaal was de stand 3 – 0 voor ONR. Hierdoor werd ONR overtuigend en terecht toernooi winnaar.

De prijzen werden na afloop uitgereikt door niemand minder dan Henk de Jong, trainer van Cambuur. Hij heeft het laatste uur van het toernooi als publiek het toernooi bekeken. Hij had mooie woorden over voor de spelers. Henk gaf aan dat hij enorm had genoten van de inzet en het plezier waar deze voetballers hun sport mee beleven. Hoe respectvol de spelers met elkaar omgaan. Hij deelde aan een ieder een medaille uit en had voor een ieder een praatje en een opmerking. Geweldig om zijn betrokkenheid bij deze tak van de voetbalsport te zien. Toch een iets ander niveau waar Henk dagelijks bij betrokken is.