Terug in de tijd, De Reporter

20 maart 2020 20:00

In deze voetballoze tijd spit ik zo eens door mijn archief van SV Marum materiaal vanaf 2003 tot heden. Dan kom je artikelen tegen van allerlei mensen van de club. Sommigen zijn ons al ontvallen anderen zijn nog steeds actief, leuke stukjes uit een vervlogen tijd. Vaak zo beeldend geschreven dat ik het de moeite waard vindt ze nog eens onder de aandacht te brengen. Ik wil deze serie beginnen met een verslag uit het seizoen 2012-2013 van de “Reporter en Gehaktballiefhebber” zoals hij zichzelf noemt. Verdere introductie is niet nodig lijkt mij.

“Jeugdig sv Marum 1 zorgt voor veel schwung op Marumnello maar ook daarbuiten met regelmatig mooi voetbal.”

Mijn maten riepen we houden je vrij vandaag als je de pen weer eens ter hand neemt en enige wetenswaardigheden van en rondom de wedstrijd van Marum1 tegen VVK vastlegt.

Bakkie koffie en een lekkere gehaktbal van Tea in onze altijd gezellige clubhuis op Marumnello waren mijn deel voor de tegenprestatie die ik met plezier vervul vandaag.
Eerst even mijn kapitaal krachtige vrienden ophalen alvorens we afreisden naar Groningen voor de wedstrijd tegen VVK, nummer 4 tegen nummer 8 zo ongeveer. De Tom Tom liet ons nagenoeg probleemloos de Iepenlaan oprollen via een pad waar het me verwonderde dat er geen Amor gerelateerde stelletjes vertoefden.
Zelfs mijn oudste maat riep het, hij is inmiddels de 75 gepasseerd dat wil toch wat zeggen lijkt me, dit ondanks het kunstgras veld wat de romantiek van een voetbalveld niet ten goede komt maar de rubber instrooi korrels volgens de kenners dit weer teniet doet aan de locatie!

Het mannen party gerelateerde spreukenboek ging meteen open waar al rap met veel enthousiasme uit werd geciteerd met de gelijkenis van de oude kerkklok voor op. Je kon wel weer stellen ze waren helemaal los mijn passagiers wat part of the moment is regelmatig bij een potje voetbal wat we gaan kijken bij de mooie sv Marum.
Dit seizoen heb ik toch inmiddels een aantal wedstrijden van Marum1 gezien onder de bezielende leiding van trainer Bart van Veen, assistent Emko Bandringa en verzorger Gert Groefsema.

Hoe staat Marum1 er momenteel voor zult U misschien denken, wel ik kan U zeggen het gait mooi en ze dunnt best oardig dit goeie stel jeugdige jonge honden zo zou je ze kunnen betitelen. De oudste speler is keeper Jacob Beimers 30 jaren jong, daarna is Erwin Bandringa de senior met 25 jaren, met recht kunnen we stellen lijkt me dat het team jeugdig is.

Na 4 wedstrijden 8 punten na 2 gelijke spelen en 2 overwinningen en een team wat best aardig voetbal op de mat legt en aantrekkelijk is om als supporter naar te kijken wat ook niet onbelangrijk is. Vandaag VVK uit, een medestander noemde het Voetbal Vereniging Klets er maar op, als je maar wat raakt ist altijd goed. Ik kan me een beetje voorstellen dat zo’n opmerking wordt gemaakt vandaag want ik denk dat de verzorger van Marum lang geleden zo’n drukke dag heeft gehad met al zijn blessure behandelingen.
Marum schoot fris uit de startblokken en creëerde een lekker veldoverwicht wat al rap de eerste speldenprikken op het VVK doel opleverde. Een afstandsschot van Daniël Laturiuw, de youngster met een prachtige techniek, kon niet worden gepakt door de VVK keeper en 0-1 stond op het boekje van van Veen, scorebord niet gezien vandaag.
Direct hierna een bijna identiek schot van Allard Gritter, hij speelt iedere week beter, betekende 0-2. Verder was het mooi om te zien hoe de yougsters van Marum1 zich profileren, b.v. Frank Terpstra speelde nagenoeg foutloos, moest er helaas met een blessure vanaf.

Rust, naar de kantine vuern bakkie leut, jammer dat de traplift niet werkte waardoor de niet meer zo mobiele Marum harde kern supporters, GEWELDIG dat jullie er altijd en overal zijn mannen, een ware survival tocht moesten maken.

Na rust prikt VVK een bal knap binnen waardoor we toch weer denken hoe komt het want Marum laat het af en toe na de thee wel es liggen.
1-2 en alles weer open zou je kunnen stellen maar Marum pakt het op en scoort de 1-3 door Michel Jonker ook al een eerste jaars senior die eraan komt. Samen met Carlo Roffel en Derk Veenstra(is nog A junior) die ook eerste jaars zijn en er ook gaan eraan komen.

De wedstrijd is onder controle bij Marum, VVK deelt een paar kleine speldenprikjes uit maar daar blijft het bij, Marum gaat met de verdiende puntjes naar huis.
Hoe is de status momenteel van Marum1 zult U denken! Welnu we vinden dat Marum lekker fris en onbevangen speelt passend bij een hele jonge selectie die ook goeie met minder goeie momenten afwisselt. De sfeer binnen de lijnen is prima, wat verder opvalt is dat Marum vooral met meer balbezit speelt t.o.v. vorig seizoen. Dit zie je m.n. door doordat de veldbezetting beter verzorgd is en de afspraken makkelijker nagekomen worden zo het lijkt.

Ik kan zo een tijdje doorgaan maar al met al kun je stellen dat de opbouw van dit team in volle gang is, de hand van wat het kader wel duidelijk zichtbaar begint te worden en de groep het lekker oppikt. Als voetballer weet ik zeker dat ik hierbij zou willen blijven want dit biedt veel heel leuk toekomstperspectief, jongens onthoud dit want ik ben niet de enige die dit zo ziet!

Voor sv Marum is het denk ik een goeie zaak dat dit kader voorlopig bij deze groep blijft want de weg vooruit is ingeslagen maar nog lang niet aan zijn eindpunt! Marum1 we hebben weer genoten van jullie,lekker zo doorgaan kunnen er mooie dingen gaan gebeuren dit seizoen en in de toekomst.

Marum speelde met:
Doel Jacob Beimers.
Verdediging: Melle Kuipers, Tjibbe Bakker, Frank Terpstra en Daniël Jonker.
Middenveld: Daniël Laturiuw, Anton Wensink, Martijn Berends en Erwin Bandringa.
Voor: Wilco Elshof en Allard Gritter.
Wissels: Carlo Roffel, Michel Jonker en Derk Veenstra.
Geblesseerd Bart Jan Niebuur.

Volgende week speelt Marum1 thuis tegen Gronitas thuis om 14.30 uur.

Was getekend de Reporter en Gehaktballiefhebber.