SV Marum MO-17 overtuigend kampioen Regio Cup

27 juni 2021 20:15

Na 7 maanden zonder officiele wedstrijd kon er dan eindelijk weer gevoetbald worden in competitieverband.

20210626-MO17-001a.jpg

Klik hier voor alle foto's

De Regio Cup ging zaterdag 5 juni van start met een thuiswedstrijd tegen de gedoodverfde winnaar Harkemase Boys(girls) MO-17. Met heel veel passie en beleving werd er toch wel verrassend met 4-0 gewonnen. Dit was een dik verdiende overwinning en een echte teamprestatie wat naar meer smaakte. Op zaterdag 12 juni was ONT MO-17 uit Opeinde de volgende tegenstander. Direct vanaf het begin was al duidelijk dat dit een ongelijke strijd zou worden. Met maar liefst 10-0 werd er gewonnen. De derde tegenstander op zaterdag 19 juni was Grootegast MO-17. Deze wedstrijd verliep aanzienlijk moeizamer maar toch werd er verdiend met 3-0 gewonnen. De laatste wedstrijd op zaterdag 26 juni was de thuiswedstrijd tegen Zuidhorn MO-17. Bij winst of gelijkspel zou Marum MO-17 kampioen zijn. Na een 0-1 achterstand toonden de meiden veerkracht door de achterstand om te buigen in een 3-2 overwinning. In de 2e helft was er van goed voetbal geen sprake meer door een enorme hoosbui. Dit leverde wel prachtige plaatjes op. Al met al toch nog een mooie afsluiting van het seizoen.

Met 12 punten uit 4 wedstrijden, 20 doelpunten voor en 2 tegen kan er met recht worden gezegd dat de meiden overtuigend kampioen zijn worden van de Regio Cup.

De afgelopen maanden is er enorme progressie geboekt door de meiden (met dank aan trainer Freddy Bollegraaf) en dit beloofd veel goeds voor volgend seizoen waar de meiden uit zullen komen in de MO-19.

foto_MO17a.jpg