Sv Marum MO13 ongeslagen in beker, competitie en winnaar van Regio Cup.

2 juli 2021 9:30

De meiden van de MO13 zijn in dit corona-seizoen begonnen aan een serie van 3 wedstrijden in de de beker-poule na winst tegen de meiden van RWF en ONT was een gelijkspel tegen Hardegarijp voldoende om als winnaar door te gaan naar de volgende ronde die helaas niet kwam.

In de tussenliggende tijd hebben ze nog 3 wedstrijden in de competitie mogen spelen waar wederom overwinningen tegen de buren uit Leek VEV en de Heracliden in Uithuizermeeden volgden, na een gelijkspel tegen Grijpskerk werd de competitie stilgelegd. Wederom ongeslagen. Zodra het weer mocht gingen de meiden weer trainen en de na een eerste verruiming vd corona regels mocht er ook bij de club onderlinge wedstrijden gespeeld worden o.a tegen de jongens vd jo13-2 en jo12-1 alsmede gemixt met de meiden van de mo15. Dit resulteerde in een wedstrijd fitte selectie bij aanvang van de regio-cup. Waar een paar maanden geleden in de competitie nog gelijk werd gespeeld tegen Grijpskerk was er nu een duidelijke winnaar de teller hield op bij 1-7 voor Marum. Wederom een moeilijke pot tegen RWF resulteerde in de tweede overwinning tegen RWF 4-3 dit jaar nu in de Regio Cup. De daaropvolgende zaterdag werd er van te voren iets te licht gedacht over Zuidhorn maar een minimale overwinning van 0-1 was voldoende om toch de punten weer mee te nemen naar Marum. In de laatste afsluitende wedstrijd van de Regio Cup een thuiswedstrijd tegen VEV volgde een duidelijke 4-1 overwinning veel mooier om te zien waren de steeds vloeiender wordende combinaties en steekballetjes. Het complete team heeft een enorm groei laten zien dit jaar en de spelvreugde spat van het veld. Jammer van de zomerstop.

Sv Marum heeft komend seizoen meiden elftallen in de categorie MO!5/MO17/MO19 alsmede een dames 1, dames 2 en een Dames35+ 7-tal. Ook in de jongere teams voetballen veel meiden, lijkt het je leuk om volgend jaar ook te gaan voetballen kijk dan even op de website www.svmarum.nl