Vrijdagavond Lady’s night 30+ voetbalheldinnen van Sv Marum op Marumnello.

24 oktober 2021 20:15

Vrijdagavond een fantastische voetbalavond met de 30+ dames van deze in meerdere opzichten geweldige club. De 30+ meiden of dames wat U wilt hebben zich georganiseerd in een Sv Marum dames team. Niet zo maar een team want ze trainen ook een avond en spelen een competitie in toernooi vorm op vrijdagavond.

Deze competitie bestaat uit de teams van Roden, Zevenhuizen, gemeente zuster vereniging Westerkwartier en Sv Marum. Ze spelen een competitie op een avond wat drie wedstrijden per team inhoudt. Twee ervaren scheidsrechters van onze club waren vereerd om het toernooi te mogen fluiten.

Klokslag 19.30 uur riedelden de scheidsfluiten het toernooi op gang. Veel enthousiasme en veel beleving werd op de kunststof mat gelegd. Wat me vooral opviel is de beleving van de dames hoe intens die was,ook blessures in principe niet meegemaakt. Zijn die vrouwen dan veel harder dan de mannen!

Verbaal zijn ze er zeker maar niet vervelend. Een lichaamsdeel! wat ze roepen springt er alleen uit het lijkt wel of het in iedere omstandigheid in de wedstrijd past. Mooi vind ik dat toen de wedstrijden gespeeld waren ieder team wel een wedstrijd had gewonnen.

Het plezier spatte ervan af ondanks dat er ook met veel passie werd gespeeld.

Lekker even samen in de tobbe en op naar het clubhuis. In de knusse kantine zien we welke saamhorigheid binnen deze club heerst, een aantal spelers van de eerste selectie  bedienen de dames. Een aantal is ook nodig want alle 4 selectie’s zijn voltallig aanwezig voor de gezellige derde helft. Even belangrijk zo niet misschien wel belangrijker dan de wedstrijden, wat een feest.

De scheidsrechters werden even in het zonnetje gezet met een leuke attentie, zichtbaar zeer gewaardeerd door de mannen.

Aanjaagster van dit prachtige team is Teddy ten Have die van mij een compliment verdient. Hoe enthousiast kun je zijn en wat is het mooi dat er zoveel plezier uit voortvloeit.

Als iemand zich nog geroepen voelt om deze vrolijke leergierige damesgroep een keer per week te gaan trainen even Teddy bellen.

Dames zo doorgaan samen met veel plezier maken jullie zijn geweldig uithangbord voor de club.

De Reporter.