Marum weet topper nu wel te winnen

't Fean'58 2

7 maart 2020 12:00

Zaterdag 7 maart stond de topper Marum 2 tegen ‘t Fean 2 op het programma: de nummers 2 en 3 van de competitie. Het kampioenschap kon vandaag niet gewonnen worden, maar wel verspeeld. Zaak om alles op alles te zetten om 3 punten te pakken, al helemaal omdat koploper Kollum tegen het stugge Grijpskerk moest aantreden. Trainer Erwin Niezemuller prentte dit in eenieder zijn oren. Ondersteund door cameraman Michel legde hij de manschappen de strategie van vandaag uit in de bestuurskamer.

Marum begon de eerste minuten een beetje onwennig, maar na een aantal minuten begonnen de zwartgelen goed druk te zetten op de verdediging van de Friezen. Het duurde niet lang voordat de eerste kansen werden gecreëerd. Niet veel later kwam Marum dan ook op voorsprong. De aanval ging over meerdere schijven waarbij Ralph Oosterhof doorbrak na een pass van Kino Elias waarna hij op zijn beurt Marc ‘Bono’ wist te bereiken. Laatstgenoemde bleek niet zelfzuchtig, ondanks dat hij één op één kwam met de keeper. De bal werd keurig afgelegd op de (vandaag niet zo balvaste spits, volgens onze feestcommissie had hij vandaag “voeten als stoepranden”) Edje Elshof. Die hoefde de bal alleen maar binnen te tikken en daarmee de broodnodige 1-0 te maken.

De thuisploeg ging door met druk zetten en dat wierp zijn vruchten af. Een diepe bal van Kino op Edwin, die 'm ternauwernood binnen kon houden en daarna in een voorzet omtoverde, werd door een verdediger van 't Fean in t doel gelopen, 2-0. Er werden nog een aantal kansen gecreëerd door Marum, maar dit leidde niet tot doelpunten. Marum gaat de rust in met een zeer verdiende 2-0 voorsprong.

Rust.

De tweede helft begon Marum weer net zo sterk als ze de eerste helft waren geëindigd, met gelijk in de eerste minuut een goal! Joeri Beerenburg, ingevallen voor de goed spelende maar geblesseerd geraakte witte Keniaan Sillypants, kwam na een goede actie en een klein beetje geluk door de verdediging heen en schoot op fraaie wijze met links de 3-0 binnen. Nu was het zaak de voorsprong met hand en tand vast te houden. Doelman Snip en zijn verdedigende kompanen weten het doel vandaag zonder al teveel moeite schoon te houden en zo lukte het vandaag gelukkig wel om de 3 punten te pakken, in tegenstelling tot vorige week. Onder leiding van Martino Berends werd de wedstrijd dood gemaakt, super! Met 3-0 als eindstand konden we zeer tevreden zijn. Helaas wist Kollum de andere topper ook te winnen, waardoor Marum nog steeds in de achtervolging blijft.

Met nog 7 wedstrijden te gaan volgt Marum op 2 punten van de Kollumers. Volgende week wacht de volgende horde, dan wordt er namelijk een bezoek gebracht aan de VV Zuidhorn. U bent van harte welkom!

PS De 2 kornuiten die verantwoordelijk waren voor het vorige wedstrijdverslag hebben verzaakt hun werkzaamheden volgens afspraak uit te voeren. Onze excuses hiervoor!