Marum 2 winst z'n eerste competitiewedstrijd!

Kollum 2

19 september 2020 12:30

Na een succesvolle bekercampagne konden de heertjes van trainer Jens van der Ploeg dan eindelijk beginnen aan de competitie. Vorig seizoen werd om de welbekende reden vroegtijdig als nummer twee afgesloten. De toenmalige koploper, Kollum 2, was vandaag de tegenstander, dus de mannen in het geel en zwart konden hun borst natmaken.

Marum speelde een prima eerste helft en kwam regelmatig gevaarlijk voor het doel van Kollum. Eén van deze aanvallen eindigde via goed voorbereidend werk van de vliegensvlugge Ralph voor de voeten van spits Berenburg, die de bal knap inschoot: 1-0. Kollum creëerde weinig, maar kwam uit het niets toch op 1-1 na een puik schot van afstand. Marum raakte niet van de leg en ging zelfs nog met een voorsprong rusten. De keeper van Kollum schatte een lange bal op Ralph verkeerd in waardoor laatstgenoemde de bal fraai over de sluitpost heen kon lepelen.

De tweede helft was amper begonnen of Kollum kwam wederom op gelijke hoogte. Een vrije bal van een dikke 20 meter was keeper Tom te machtig. Kollum rook bloed en kroop iets meer uit z'n schulp. Toch bleef Marum ook gevaarlijk, vaak via een lange bal in de omschakeling. Na een minuut of 20 in de tweede helft was daar dan toch weer de voorsprong voor Marum, die overigens weer niet al te lang bleef staan. Madhat kreeg de bal aan de linkerkant, omspeelde zijn tegenstander en legde de bal goed terug op de vrijstaande Berenburg, die voor zijn tweede van de middag tekende. Kollum rechtte z'n rug, zette meteen een aanval op die eindigde met een lange voorzet richting tweede paal. Een geheel vrijstaande oranjehemd kon de bal rustig binnen schuiven: 3-3. Marum kon weer opnieuw beginnen. Gelukkig kan Marum op dit soort momenten altijd rekenen op de ijzersterk spelende Diego Armando Blastoise. Vorig seizoen omgeturnd tot spits, maar dit seizoen vertoont de alleskunner zijn kunsten weer achterin. Een kwartier voor tijd knikte de man van de wedstrijd een corner op Luuk de Jong-achtige wijze tegen de touwen: 4-3! Een kwartier billen knijpen, peentjes zweten en ballen wegroeien later floot de goed fluitende heer Beijert voor het laatst. De eerste driepunter is een feit! Volgende week onze favoriete uitwedstrijd op een voor ons eveneens zo favoriet tijdstip namelijk 18:00.